ny dag, nya tag

Så vart det måndag. Tänkte att ny vecka innebär nya friska tag...Men det var väl kanske att ta i. Tillbringade förmiddagen på barnmedicinmottagningen med lillebror, för hostan främst. Där fick han inhalera lite av varje och fick även recept på ännu mer astmamedicin att ta hemma. Eftermiddagen hemma har gått bra, lugnt. Båda barnen har ätit ok, bättre än på länge. Men vid läggdags blir lillebror arg och ledsen, skriker så han skakar och blir alldeles röd om hela kroppen. Suck...
Efter lite stök och vaggande så sover han nu iaf. Förhoppningsvis fortsätter han så hela natten, att sova alltså.

Ett litet A-barn som sköterskan sa, tog sin medicin utan protest med ett stort leende på läpparna...annat har det varit här hemma ikväll 


När pappan kom hem från jobbet hoppade storebror ut för att leka en stund. Han har ju knappt varit ute på snart en vecka så det var nog skönt för honom. 
Medan de var ute och lillebrorsan nöjd på golvet med en skål/trumma passade jag på att baka en liten sats med kesobröd till mig. Det receptet kanske jag skulle dela med mig av...vad säger ni om det?
Iaf...jag slängde ihop en sats och sedan planterade jag om lite kryddväxter. Har snart en skog på bänken i köket. Det är så roligt, den här gången går det bra...det har det inte gjort alla gånger. Men nu går bra och det smakar dessutom gott  :-) 

En liten del av skogen..
chiliplantor, basilika och lök (bland annat)



Kommentera här: