svettigt värre...

Jaha då är det fredagkväll igen. Sitter med min chipsskål & tittar som vanligt på "på spåret". 
Den här dagen gick ju ganska fort till slut. Dagarna kännas alltid så otäckt långa när pappan i familjen jobbar till 18. Men jag & storebror tog på oss rejäla utekläder, stoppade ner lillebror i åkpåsen & sedan i vagnen för att bege oss mot stan. Lillebror trivdes alldeles utmärkt i den nygamla sittdelen till vagnen, det va ju premiär för den idag. Han somnade...så man kan väl säga att den blev godkänd.


Lillebror trivdes alldeles utmärkt med att kunna titta sig runt omkring 


Efter lite lunch med farmor på stan gick vi återigen hem. Jo jag blev svettig! Men jag njuter ju mer av min chipsskål nu när jag har svettats så. Bra bra. 
Väl hemma på gården sov ju lillebror så jag & storebror passade på att leka av oss lite, kasta snö & skotta. Svettigt det oxå, men roligt. På stan gick jag & storebror in på Lindex för att införskaffa nya vantar, det blev ett par blå & ett par rosa... Det här med vantar kan utlösa värsta dramatiska utbrotten, jösses. Hur gör folk/föräldrar...HUR GÖR NI??? 
Iaf, de enda vantar som för tillfället fungerar försvan på dagis så idag fick han välja nya. Hoppas de fungerar...


Med nya vantar på gick det ju hur bra som helst att gräva i snön & styra pulkan!
För övrigt väldigt skönt att en av bröderna ännu sitter still i vagnen...


I morgon tar vi nog repris på den där promenaden för en fika på Lyckan (cafét i kyrkan som öppnar efter några veckors stängt). 
Ja så får det nog bli!



Kommentera här: