fredag hela veckan...

...lite så har det känts. Inte för att jag har haft fredagsfeeling utan mest för att dagarna har känts långa, som att nu har det väl ändå gått så många dagar att det måste va fredag. Men idag så va det äntligen fredag! 
Vi började dagen med att innan sju mysa i stora sängen allihopa. Sen lite frukost och tv. Efter lunch lämnade jag barnen hemma med farbror M för att själv gå en promenad till blomsteraffären. Så skönt med lite tid för mig själv. 


Så ljuvligt med lite tystnad, kyla, en kasse med blommor och egentid.


Innan middagen fick storebror för sig att vi skulle gå ut. Då var det bara att hoppa på tåget!  Han tog fram overallen, mössan och vantarna själv. Vänta lite..VANTARNA?! Vågade knappt andas...låååångsamt på med vantarna innan han kommer på vad som sker. 
Men de där vantarna satt minnsan på tills vi gick in igen. HURRA! Som vi får kämpa med dessa vantar...dagligen! 
Väl ute skottade jag utanför garaget och drog lillebror i pulkan, backe upp och backe ner. 
Storebror åkte runt på sin cykel, brandbil och bobbycar med släp. Haha, vadå snö anpassat. Till slut hämtade han sin pulka för att åka två åk. Jaja, vantarna va på heeela tiden och han var nöjd!


En glad lillebror och en ytterst nöjd storebror.

Men sen fick vi brått. In och snabbt få i oss middag. Pappan kom hem tidigare medan jag sprang runt som en yr höna och packade väskor. MOT BADHUSET!

Nu sover pojkarna gott i sina sängar efter en kväll på badhuset med efterföljande fredagsmys med vänner.
Storebror somnade till och med i mitt knä nere i soffan. Det händer inte ofta men är ju så mysigt!
I morgon får det bli en dag i rörelsens tecken.


En trött storebror.



Kommentera här: