En tisdag i slutet på veckan...

Så har det känts i dag...som om det vore i slutet av veckan. Gårdagen vart så lång, vi hann med så mycket så den kändes som flera dagar.
Idag hann vi inte lika mycket.
Dagen började med en pulkapromenad till dagis och en rask promenad hem igen för mig, söva om lillebror (som hade varit hemma med farmor), vila lite, fixa lunch, gå och hämta hem storebror. Jag har fått massor av motion idag iallafall kan jag säga. Är lite trött i kroppen nu ikväll måste jag erkänna...

Natten sen då...storebror fortsätter sakna sin napp. Det går bra vid läggdags men nu några nätter har han vaknat på natten och varit ledsen. Två gånger förra natten! Första gången somnade han om snabbt. Andra gången inte lika snabbt...jag hann somna först. Låg väl där i en och en halv timme innan jag vaknade till och vinglade in till min sköna säng igen. Kanske därför jag är så öm i kroppen ikväll...?!

Men jag måste ju berätta om vår söndagseftermiddag! Vi for ut i skogen med en kasse ved, lite korv och bröd mm. Det blev en mysig eftermiddag!  Vi hade med oss farfar, farbror M och hans Frida. Våra pojkar älskar verkligen dessa människor, och älskar att va ute så här i naturen. Lillebror satt på sin filt och sjöng. Högt och länge. Storebror sprang runt och lekte och åt korv som aldrig förr. Detta ska vi definitivt göra om!


En lillebror som njöt för fullt i skogen



Kommentera här: