jaha o nu då?!?!

Jo men visst. Jag kom iväg på min planerade promenad när mannen kom hem från jobbet. Klädde mig varmt, på med reflexväst, pannlampa och en bra dokumentär i lurarna (inget för läskigt!) 
Tänkte ta samma väg som vi gick häromdagen, genom en del skog...trots att det nu va mörkt. Jaja, pannlampan lyser ju upp, typ...

Går på, det här går ju bra, slappnar av. Men givetvis står det två stora älgar 4 meter framför mig på stigen när jag kommer till första skogspartiet... Jaha vad gör jag nu då?!?! Vart tar jag vägen om de springer efter??
Jag vänder! Tänker ju INTE gå vägen genom skogen som inte är upplyst, går rakt fram istället. 
Det blev en dubbelt så lång promenad som planerat...med mycket högre puls än nödvändigt.


Jo men man ser vars jag vände...



Ja jag är från stan, uppvuxen i stan!



Kommentera här: