En vanlig sketen måndag...

Jo men så känns det faktiskt idag, som en sketen måndag. Hur ska denna lediga sportlovsvecka sluta?!
Visst har det varit bra oxå... Men det började med att storebror kom inspringande till oss vid 02 inatt och var superledsen efter en mardröm. Han kröp tätt, tätt intill mig och somnade ändå ganska snabbt, det gjorde inte jag. Men det va ändå rätt mysigt måste jag erkänna. I vanliga fall är det hos pappan han lägger sig, så visst njöt jag liiite.
Men sen vaknade lillebror samtidigt som pappan gick upp vid 06, så det va bara att pallra sig upp en timme tidigare än vanligt och gör se gröt. Men jaha tänker säkert en del...Men för mig vart detta droppen, det har liksom fyllts på under några veckor nu med allt tidigare mornar och bökiga nätter. 
Nu sitter jag iaf här och är trött som en gnu med en ganska jobbig måndag bakom mig. Det dåliga samvetet pockar ju på extra när man är såhär trött. Skällde på storebror så han började gråta innan...snart gråter jag.

Men vi har oxå haft mysigt idag! På morgonen kom mormor och ska stanna över natten. Vi har bakat, jag har planerat veckans mat och handlat. Fick ett infall att just idag testa helstekt kyckling i ugn....ååååååå så gott det blev. Blir helt klart repris på den!


En bestämd treåring och hans mormor bakar sockerkaka


Nu ska frysen frostas av innan jag kan ta natt. Får väl se hur mycket sömn det blir inatt utan mannen vid min sida. Kanske kryper ner hos storebror, vem vet :-P 


(Återkommer med bilder från vår kanonsöndag)

Kommentera här: