biblioteket...lr kanske apoteket?!

Idag gjorde vi en utflykt jag och pojkarna, till biblioteket! Fast storebror basunerar glatt ut att HURRA VI SKA TILL APOTEKET! Nja nog för att jag ändå är där rätt så ofta så är väl inte apoteket värt ett besök så här på ett lov när vi alla faktiskt är friska!...Men idag har han lärt sig skillnaden på de två. Medicin - Böcker...Böcker - Medicin. 
Vi kom i alla fall hem med inte en eller två utan sex stycken böcker på temat fordon. Allt från traktorer, fordon på fjället till klassiska bilar. Nu har vi att läsa ett tag framöver i alla fall!

Vi passade även på att möta upp farmor för en fika på stan innan vi skulle handla och sedan på storebrors begäran minsann åka hem. Väl hemma ställde jag mig för att laga mat till lillebror. Det va dax att fylla på förrådet och passade då på att uppdatera menyn lite med mat med bitar. Får se vad han säger om detta.
Storebror har haft en eftermiddag i treårstrotsens anda och lillebror har mest gnällt och sprungit efter mig med sin gåstol.

När han inte gnäller är han ändå rätt söt


Men hur gick det nu när pappan sov borta undrar ni kanske. Ja huuur gick det egentligen?! Jösses. De där bröderna de kände nog på sig att pappan inte va hemma. Läggningen gick ju smidigt, skönt tänkte jag. Men under hela natten vaknade lillebror en gång i timmen och va mer eller mindre ledsen. Vid 05.30 fick han byta säng och lägga sig bredvid mig och när han väl kommit till ro vaknade storebror vid 06.30och ville gå upp. Då va jag så trött så han fick gå ner till mormor och jag gick och la mig bredvid lillebror igen, fick sov en timme till i alla fall. Vilket tur att min mamma va här, då kunde jag gå i min lilla dimma. Kan sen kom vi igång och fick en hel del gjort. Förutom att storebror trotsat och krånglat så hade vi det bra.


Storebror och mormor bakar




Kommentarer:

1 Sara:

skriven

Hej Emelie! Vi bodde i Eksjö förut och var med i samma församling som dig, men nu bor vi i Borås. När jag frågade min svärmor Anna-Lena om det var några bebisar på gång i församlingen så berättade hon om er, men det var i somras nu. Så kul att jag hittade din blogg och kan se hur ni har det, och hur era barn ser ut när de växer och blir större.
Hälsningar Sara i Borås

Svar: Men hej Sara! visst minns jag dig! hur har ni det? Din svärmor pratar minsann ofta om dig ;-)
Emelie Martinsson

2 Sara:

skriven

Hej igen :-)
Det är roligt att ni har två barn nu!
Vi har det bra här i Borås. Vi är med i pingstkyrkan, och Eunice går på Borås Kristna Förskola 2 dagar i veckan där hon trivs fint. Det går även tre andra barn från pingskyrkan där. Johan har gått hava sin utbildning redan, tiden går så fort när man har små barn. Jag ser verkligen fram emot sommaren då Johan blir pappaledig och dagarna blir lugnare.


Svar: kul o höra att det går bra för er! :-)
Emelie Martinsson

Kommentera här: