Livet på en matta..

Denna dagen...en sån toppen dag!
Började dock hemskt tidigt då lillebror ville ha frukost vid 05 och då väckte storebror som inte alls ville somna om. Hurra tänkte jag och skickade in honom till mormor & morfar. Jag fick sova ett par timmar till innan dagen startade på riktigt. Då bar det iväg för att inhandla höstskor till storebror samt fredagsmys till densamme. Förmiddagen spenderades annars på badhuset här i stan. Ett äventyrsbad. Båda pojkarna njöt och hade roligt i vattnet. Mammahjärtat riktigt flödar över. 

Sen bar det av hemåt för att förbereda middag med goda vänner. Lilla E charmade byxorna av bröderna (nästan bokstavligt talat!) och hennes föräldrar var rätt trevliga dem med!
Så tråkigt att vi bor långt från goda vänner, men dessutom roligare när vi väl ses. Som tur är dröjer det inte alls länge till nästa gång. Då är det dags för dop och jag ska fota. Ojojoj så nervös jag är redan!!!

Livet på en matta med bröderna (som jag ser nu är suuuperlika!!!) & lilla gobiten E. 



Storebror skulle sova mellan mormor & morfar, bestämt själv! Men vaknade efter ett par timmar, superledsen, snuvig och med den där hemska hostan. Då kryper det dåliga samvetet fram när iag kommer på att astmamedicinen ligger ju på hyllan i badrummet...hemma hos oss!!! Hur klantigt är inte det?!
Nu sover han i alla fall igen, inne hos oss. Hoppas bara han kan sova igenom nattamning och en ibland gapig lillebror. Hoppas hoppas. 

Oj nu är klockan mycket! Undrar hur mycket jag får sova inatt...gäsp. 
God natt!



Kommentera här: