Midsommar

Nu sitter jag här mitt i natten med en liten lillebror i min famn. Så mysigt det kan vara, helt ljuvligt. Önskar dock att han kunde somna snart så jag kunde lägga honom i vaggan och själv få somna om för ett par timmar. 

Igår åkte jag & lillebror iväg för ett återbesök hos doktorn. Han fick godkänt rakt igenom! Såklart. Han hade gått ner från 3230g till 3030g, vilket va jättebra. Alla bebisar dippar ju de första dygnen så ner går de alltid detta va bara inte så mycket ner. Väldigt skönt att höra med tanke på att amningen inte kom igång förrän kvällen innan vi skulle dit. 
Nu funkar amningen ganska bra, sällan på nätterna och oftare på dagen. Precis som önskat!

Inser när jag ser bilderna att de första dygnen spenderade vi tydligen mycket tid allihopa i stora sängen. 

Midsommardagen blev inte som någon annat år. För det första var vi ju hemma och för det andra hade storebror feber. Så det blev till att ta det lugnt och göra minsta möjliga. Jag har dessutom haft konstigt ont i magen så jag kunde inte göra mycket annat än att ta det just lugnt. Hoppas på annat imorgon!


Kommentera här: