Det blev vinter

Ja men så härligt led vinterväder egentligen! Trots att jag växt ut min nya jacka inte har några optimala vinterskor. Men jag har däremot en son som ÄLSKAR snön och detta kalla väder. 

Lillemannen hade ju en långhelg hos gammelmorbror & gammelmoster i helgen. Han skötte sig exemplariskt, gick på toa när han behövde och åt bra. Men en del av det där glömde han nog kvar... Han har gråtit sig till såna och vaknat två gånger per natt och varit superledsen. Det ger en trött mamma och gnällig son. Suck. 
Men han kommer väl igen snart och blir sitt vanliga jag igen. Hoppas jag...
Vi satsar på en lugn helg för att få en lugn lilleman. 

Men som sagt, han ÄLSKAR snön! Igår gick vi hela vägen hem från dagis. För mig tar det ca 20 minuter...i går tog det en timme och 20 minuter. Haha. Lillemannen skulle dra pulkan själv... Vilken duktig liten kille vi har ❤️

En lång promenad blev det, med en fruktstund som belöning hemma 

Även idag hämtades han med pulka. Vi mötte upp farmor och gick hemåt. Idag ville han sitta mer än gå. Gick lite snabbare då. Att han ville åka pulkan idag kan ha att göra med att han fick en ny pulka igår. En stor kille behöver ju ingen babypulka...

Pulkapromenad med farmor och lite brödbak verkar göra susen för dåligt humör. 






Kommentera här: